ירושלים, 23 ביוני 2026 (TPS-IL) — משלחת מיוחדת של ניצולי הפיגוע בשנת 1992 בשגרירות ישראל בארגנטינה מבקרת בישראל, בראשות משרד החוץ, וקיימה פגישה עם שר החוץ גדעון סער. במהלך ביקורו של סער בארגנטינה בנובמבר, הזמין סער את הניצולים שפגש לבקר במדינה, ביקור המתקיים השבוע.
במרץ 1992, מחבל מתאבד פוצץ מכונית תופת מול שגרירות ישראל בבואנוס איירס, פיצוץ שגרם לקריסה מוחלטת של הבניין, לרצח 29 בני אדם (כולל דיפלומטים ועובדים ישראלים, עובדים מקומיים ואחרים), ולפציעתם של מאות. יוזמי הפיגוע הרצחני, מתכנניו ומבצעיו היו איראן וחיזבאללה.
משלחת הניצולים מורכבת מ-12 בני אדם, כולם ארגנטינאים מקומיים שעבדו בשגרירות בעת הפיגוע, וחלקם נפצעו בו. כל המשתתפים איבדו חברים לעבודה וחברים טובים בפיגוע, וזו טראומה שמלווה אותם עד היום.
השר סער העניק תעודות הוקרה והערכה לניצולים על תרומתם למדינת ישראל. הוא הודה להם גם על תרומתם לשימור הזיכרון ולמתן עדויות לאורך השנים.
לאחר שנים שבהן חקירת הפיגוע לא התקדמה באופן משמעותי, עלייתו של הנשיא מיליי לשלטון הובילה לשינוי עמוק והפכה את המאבק בטרור האיראני לציר מרכזי במדיניות החוץ.
הקונגרס הארגנטינאי תיקן את החוק הפלילי כדי לאפשר משפטים מלאים שלא בפני הנאשמים, ובכך שלל חסינות מקצינים זרים בכירים המסרבים להסגיר את עצמם.
באפריל 2024, בית המשפט הפדרלי לערעורים הגדיר רשמית את הפיגוע כפשע נגד האנושות שאינו כפוף לחוק ההתיישנות, וקבע כי איראן היא מדינת טרור שנתנה את ההוראה המבצעית, ואפשר בכך לתביעה להתחיל בהליכים להגשת כתבי אישום נגד בכירים איראנים ופעילי חיזבאללה.