ירושלים, 23 במרץ 2026 (TPS-IL) – דוח חדש של משרד החקלאות וביטחון המזון, שהוכן בשיתוף מכוני מחקר אקדמיים וימיים, מצביע על שיפור בתנאים במערכת האקולוגית הימית של ישראל תחת תקנות הדיג הנוכחיות. הממצאים מראים עלייה בביומסה ובאוכלוסיות המינים, אשר גורמים רשמיים אומרים כי הן משקפות התאוששות בעקבות הגבלות מחמירות יותר, כולל אזורי אי-דייג נרחבים, איסורים עונתיים ופעילות מופחתת של כלי שיט.
הדוח מאתגר טענות אחרונות של החברה להגנת הטבע שקראה לאיסור מלא על דיג מכמורת, וטוען שהן מתבססות על נתונים שגויים. תעשיית הדיג טוענת כי סגירת דיג מכמורת – האחראי לכמחצית מהדגה בישראל – עלולה לפגוע בייצור המקומי ולהגביר את התלות ביבוא.