ירושלים, 28 ביוני 2026 (טי.פי.אס-ישראל) — ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) פה אחד הצעה להשקת תוכנית לאומית לחיזוק החינוך היהודי בקהילות התפוצות, שתוביל על ידי משרד ראש הממשלה בשיתוף פעולה עם המשרד לתפוצות ולמאבק באנטישמיות ושותפי מפתח בקהילות יהודיות ברחבי העולם. התוכנית, בהשקעה של 200 מיליון שקלים (66.6 מיליון דולר), נועדה להרחיב את היקף החינוך היהודי הפורמלי, בדגש על צפון אמריקה, ולחזק את הזהות היהודית, תחושת השייכות לעם היהודי והקשר למדינת ישראל בקרב הדור הצעיר.
התוכנית תתמקד בהסרת חסמים מרכזיים המגבילים את הרחבת החינוך היהודי, לרבות עלויות שכר לימוד, נגישות גיאוגרפית, היעדר פתרונות לתלמידים עם לקויות למידה, והצורך בחיזוק המצוינות והאיכות החינוכית בבתי הספר. בנוסף, יפותחו מסגרות ופתרונות חדשניים, כולל כלים דיגיטליים, כדי לאפשר נגישות רחבה יותר לחינוך יהודי לקהלים נרחבים.