הממשלה תובעת את רוצחי משה תמם לפיצויים

שובר חדשות: פורסם לפני 3 שעות
ממשלת ישראל הגישה תביעה אזרחית בבית משפט השלום בחיפה בסך כ-2 מיליון שקלים (670,000 דולר) נגד ה...

ירושלים, 22 ביוני 2026 (TPS-IL) — ממשלת ישראל הגישה תביעה אזרחית בבית משפט השלום בחיפה בסך כ-2 מיליון שקלים (670,000 דולר) נגד ארבעת המחבלים מהחזית העממית לשחרור פלסטין שחטפו ורצחו את החייל משה תמם בשנת 1984.

התביעה הוגשה נגד המחבלים המורשעים איברהים עבד אל-רזאק ביידסה, איברהים נאיף אבו מוח, וסאלח (לשעבר רושדי) אבו מוח, וכן נגד עזבונו של המחבל וליד נמר אסעד דאקה, שהיה אחראי על החוליה והורה על רצח תמם. דאקה נפטר בשנת 2024 בעת ריצוי מאסרו.

היא הוגשה בשם משרד הביטחון, במטרה להשיב לקופת המדינה – ובשל כך לכלל הציבור – את התשלומים שהמדינה שילמה ושמשלמת להורי השכול של משה תמם ז"ל, גליה תמם ואליהו תמם, בגין הנזקים הכספיים שנגרמו ממעשי המחבלים. זאת, כמובן, בנוסף למאסר עולם שנגזר עליהם בהליכים הפליליים בשנת 1987.