ירושלים, 21 ביוני 2026 (TPS-IL) — אדם החשוד כנשא של נגיף האבולה מטופל בבידוד ועל פי נהלים מקצועיים, כך נמסר ממשרד הבריאות. האדם, שזהותו לא פורסמה, שב לישראל מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.
האדם, ששב לישראל לפני ארבעה ימים, פנה לקבלת טיפול רפואי לאחר שפיתח חום וכאבי ראש. בשלב זה, מדובר רק בחשד, והבדיקות הנדרשות נערכות כעת והתוצאות צפויות ב-24 השעות הקרובות.
הוא מטופל בבידוד על פי נהלים מקצועיים ובהתאם להערכות שנעשו, ומועבר למרכז הרפואי רמב"ם, אשר הוגדר כמרכז ייעודי לקליטת מקרים חשודים מסוג זה. במקביל, מתבצעת תחקיר אפידמיולוגי לאיתור מגעים.