ירושלים, 21 ביוני 2026 (TPS-IL) — משרד הבריאות עדכן כי התקבל דיווח על אדם שני בישראל החשוד שנדבק בנגיף האבולה, לאחר ששב מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.
האדם, ששב לישראל לפני יומיים, פנה לקבלת טיפול רפואי לאחר שפיתח חום, כאבי ראש ושילשולים. בשלב זה מדובר בחשד בלבד, והבדיקות הנדרשות נערכות כעת. תוצאות הבדיקה צפויות בימים הקרובים.
האדם מטופל בתנאי בידוד בהתאם לנוהלים המקצועיים שנקבעו לטיפול במחלות זיהומיות בסיכון גבוה, ומועבר למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, אשר הוגדר כאחד המרכזים המיועדים לקבלת חשודים במחלה מסוג זה.