תיעוד חדש של אמבולנסים ששימשו את חיזבאללה – להעברת נשק ומחבלים

חיזבאללה משתמש באמבולנסים להעברת נשק ומחבלים, תוך הפרת החוק הבינלאומי ושימוש בחיפוי רפואי לפעילות בלתי חוקית.

חיזבאללה עושה שימוש חוזר ונשנה ועקבי במוסדות רפואיים ובציוד רפואי, ובפרט באמבולנסים, כדי להסתיר פעילות טרור. הארגון משתמש בכלי רכב רפואיים ובאנשי צוות רפואי כמחסה להעברת נשק ומחבלים, ובכך מפר את ההגנה המיוחדת המוענקת להם על פי החוק הבינלאומי.

צה"ל מזהה כי מאמצי פינוי האוכלוסייה בדרום לבנון, שמטרתם להגן על אזרחים, מקשים על מחבלי חיזבאללה להתערבב ולהתנייד. לפיכך, הארגון הגביר את השימוש באמבולנסים כאמצעי להעברת מחבלים בין מיקומים שונים, תוך הסתרת זהותם.

כוחות מחטיבת גולני ערכו חיפושים באזור קנטרה השבוע, בעקבות חיסולם של מחבלים חמושים שהפרו את הפסקת האש וסיכנו את הכוחות. במהלך החיפושים, אותר אמבולנס ששימש את המחבלים להסתרת אמצעי לחימה. בין הפריטים שנמצאו היו מטעני חבלה, פצצות מרגמה, מחסניות ורימון.

באירוע נוסף בחודש שעבר, כוחות מחטיבה 7 נתקלו במחבל של חיזבאללה שפעל בסמוך לאמבולנס ונשא RPG. המחבל ירה לעבר הכוחות וחוסל. בעקבות המפגש, אותרו באמבולנס אמצעי לחימה ששימשו את המחבל לביסוס נוכחותו באזור ולביצוע לחימה "מוגנת" ממנו.

סרטונים נוספים מראים מחבלים שניצלו ממתקפות צה"ל, נמלטים ברגל ומתחבאים באזור עד שהגיע אמבולנס שאסף אותם כשהם שוכבים על אלונקה בתוך שק גופה, ללא פגע.