ירושלים, 22 ביוני 2026 (TPS-IL) — צבא ההגנה לישראל דיווח כי יותר מ-240 כלי נשק הוחרמו מתחילת שנת 2026: עדות חדשה לטשטוש קבוצות טרור באזורים אזרחיים ביהודה ושומרון.
בחודשים האחרונים, כוחות צה"ל איתרו כלי נשק רבים שהוסתרו באזורים אזרחיים. אלו כללו כלי נשק חמים, מחרטות המשמשות לייצור נשק, תחמושת וציוד טרור נוסף.
דוגמה אחת, במהלך פעילות צה"ל באפריל, איתרו הכוחות תחמושת לכלי נשק ארוכי קנה וקצרים כאחד, שהוסתרו בתוך חנות כלי עבודה מוכרת בעיר בית לחם. בעל החנות נעצר מאוחר יותר.
דוגמה נוספת נחשפה בחודשים האחרונים בעיר שכם, כאשר כוחות צה"ל איתרו מחרטה המשמשת לייצור נשק במרכז בניין אזרחי. גם בעל המקום נעצר.
"ממצאים אלו מספקים עדות נוספת לניסיונות של קבוצות טרור להתבסס בתוך אזורים אזרחיים ולנצל תשתיות אזרחיות למטרות טרור", נמסר מצה"ל.