רות כהן-דר מונתה לשגרירה הראשונה של ישראל בסלובניה
רות כהן-דר מונתה לשגרירה התושבת הראשונה של ישראל בסלובניה, מהלך שזכה לברכת ראש הממשלה ינשה, ובכך הוקמה השגרירות הראשונה של המדינה בלובליאנה.
ירושלים, 28 ביוני 2026 (TPS-IL) – רות כהן-דר מונתה לשגרירת ישראל הראשונה בסלובניה, כך החליטה ועדת המינויים לראשי נציגויות משרד החוץ בחו"ל.
כהן-דר מכהנת כיום כשגרירת ישראל שאינה תושבת בסלובניה ובמלטה. קודם לכן, היא שימשה כמנהלת המחלקה למאבק באנטישמיות והנצחת השואה במשרד החוץ. כהן-דר שירתה בעבר בשגרירויות ישראל בוושינגטון, וינה וורשה.
מינויה של כהן-דר מגיע בעקבות החלטתו של שר החוץ גדעון סער לפתוח את השגרירות התושבת הראשונה של ישראל בלובליאנה, בירת סלובניה.
ראש ממשלת סלובניה החדש יאנשה בירך על הודעתו של סער על פתיחת השגרירות הישראלית בלובליאנה ואמר: "ברוכים הבאים ללובליאנה. אנו מצפים לעידן חדש ביחסי ישראל-סלובניה".
המשרד, בהנחיית השר, פועל כעת להקמת השגרירות בהקדם האפשרי.