השלמת כביש האיילון במרכז ירושלים כמעט הושלמה

חדשות חמות: פורסם לפני 5 שעות

ירושלים, 22 ביוני 2026 (TPS-IL) -- משרד התחבורה ובטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה, השלימו שלב נוסף בפרויקט תוואי התחבורה הציבורית בשדרות בגין בירושלים. ביום שישי האחרון (19 ביוני) הושלם שלב עבודה משמעותי בקטע שבין מחלף ליפתא לשדרות גולדה מאיר (צפונית לכניסה הראשית לעיר), ונכנס לתוקפו הסדר תנועה חדש.

שדרות בגין חוצות את מרכז ירושלים מקצהּ הצפוני של העיר ועד קצהּ הדרומי ביותר, ומתחברות לכביש המנהרות המוביל דרומה לחברון.

העבודות בוצעו בצד המזרחי של הקטע, וכללו חפירה, כיסוי וסלילה, התקנת תשתיות והכשרת תוואי. עם סיום העבודות, הועברה התנועה להסדר החדש, המאפשר את המשך העבודות בצד המערבי של הקטע בחודשים הקרובים, עד ספטמבר.

הסדר התנועה החדש מאפשר את המשך יישום הפרויקט בקצב מהיר, תוך שמירה על רציפות התנועה בציר המרכזי של שדרות בגין והפחתת ההפרעה לזרימת התנועה ולציבור הנהגים והתושבים.

על פי לוח הזמנים, העבודות בקטע הנדון צפויות להסתיים בעוד כחודשיים, והוא ייפתח לתנועה מלאה בארבעה נתיבים. בהמשך יבוצעו עבודות נוספות, הכוללות הרמת גשרים והקמת שבילי אופניים, כחלק מהחזון ליצירת מערכת תחבורה מתקדמת, בטוחה ונגישה יותר בעיר.