כוחות צה"ל השמידו מעבדת חבלה במחנה טול כרם.

בעקבות מודיעין, כוחות צה"ל איתרו והשמידו מעבדת חומרי נפץ במחנה טול כרם, בחטיבת אפרים, לפני יומיים (שישי).

במסגרת הפעילות, הכוחות איתרו במעבדה מגוון כלי נשק וחומרים המשמשים לייצור מטעני חבלה, ביניהם: מטעני חבלה מאולתרים, הכוללים כ-200 מטעני צינור אמצעים המיועדים לחיבור חומרי נפץ לכלי רכב בלונים גדולים של גז בעלי פוטנציאל שימוש כמטעני בטן המיועדים לפגיעה ברכבים משוריינים למעלה מ-50 ק"ג חומר נפץ מאולתר

חומרי הנפץ שיוצרו במעבדה יועדו לפגוע בכוחות צה"ל הפועלים ביהודה ושומרון ולשמש לביצוע פיגועים נגד אזרחים ישראלים. המעבדה הייתה פעילה לפני תחילת הפעילות המבצעית המתמשכת של צה"ל במחנות שבצפון השומרון.

פעילות כוחות צה"ל באזור נמשכת למעלה משנה, במהלכה איתפו הכוחות תחמושת, כלי נשק ומטעני חבלה ששימשו ארגוני טרור באזור וסיכנו אזרחים ישראלים וכוחות צה"ל.