במהלך המלחמה, חברי היחידה לקחו חלק מרכזי במאמץ הלאומי לזיהוי נעדרים וחיילים שנפלו. נשיא המדינה יצחק הרצוג: "היחידה הזו היא אור נסתר של מדינת ישראל. מתנדבי היחידה הם אנשים נפלאים אשר, בתוך עבודתם היומיומית, מבצעים את מעשי החסד האציליים ביותר האפשריים, ומתמודדים עם אתגרים באיתנות. אתם נחשפים לרוע ולמפלצתיות במקומות הקשים ביותר, ועדיין עמדתם בכך בגבורה." מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי: "מאז השבעה באוקטובר, מדינת ישראל ניצבת בפני אחד המבחנים הקשים ביותר בתולדותיה. במסגרת המאמץ הלאומי הזה, הייתם חלק בלתי נפרד ממשימה קדושה: זיהוי החללים, השבת הוודאות למשפחות, והבאת הנפטרים לקבורה בישראל. כאשר הגיע הרגע הקשה ביותר של המבחן, הייתם שם." ראש להב 433, ניצב בועז בל"ט: "אתם אנשים שמגיעים ממקום טהור, מכבד, עם הבנה עמוקה לצרכים של מדינת ישראל. אתם מניחים הכל בצד כדי להיות חלק מהדבר הגדול שהוא משימה לאומית. אני מודה לכם על תרומתכם לפעילות חשובה זו.
נושאים קשורים








