צה"ל מתאם עם גורמים רפואיים בעיר עזה לקראת כניסה אפשרית לאזור
<p>צה"ל מתאם עם גורמים רפואיים בעיר עזה לקראת כניסה לאזור. קצינים מבצעים שיחות אזהרה להכנת בתי חולים ותשתיות</p>
ירושלים, 21 באוגוסט 2025 (TPS-IL) — צבא ההגנה לישראל (צה"ל) מתאם את פינוי האוכלוסייה מעיר עזה דרומה להגנתה, בזמן שכוחות ישראליים נכנסים לאזור. כחלק מההכנות לכך, קצינים ממתאם הפעולות בשטח רצועת עזה (מתפ"א) בצה"ל ערכו שיחות אזהרה ראשוניות לגורמים רפואיים וארגונים בינלאומיים בצפון רצועת עזה ביום שלישי, והודיעו להם להיערך בהתאם.
בשיחותיהם, הדגישו הקצינים לגורמים הרפואיים כי תשתיות בתי החולים בדרום רצועת עזה מותאמות לקליטת חולים ופצועים, לצד הגברת ייבוא ציוד רפואי נדרש בהתאם לבקשות של ארגוני סיוע בינלאומיים.
להלן הנקודות העיקריות של המסרים שנשלחו לגורמים רפואיים באזור עיר עזה:
"אני מדבר איתך על האפשרות של כניסת הצבא לעיר עזה – תהיה פינוי מלא מעזה דרומה לרצועה. זה מחייב אותך להכין תוכנית להעברת ציוד רפואי מצפון לדרום, כדי שתוכל לתת מענה לכל החולים בדרום הרצועה ולהכין את בתי החולים לקליטת חולים שיגיעו מצפון – חשוב לנו שתקבל זאת ממקור רשמי. אנו נספק לך מקום, בין אם זה בית חולים שדה או כל בית חולים אחר.