עדכון חם

סטודנטים ישראלים זכו ב-26 מדליות באולימפיאדות מדע בינלאומיות בקיץ

<p>תלמידים ישראלים עושים היסטוריה עם שיא של 26 מדליות מאולימפיאדות מדע בינלאומיות, כולל מדליות זהב בביולוגיה ובמדעי המחשב.</p>

גיל טננבאום חדשות מתפרצות

ירושלים, 28 ביולי 2025 (TPS-IL) — סטודנטים ישראלים זכו בסך הכל ב-26 מדליות אולימפיות ובציון לשבח, עם סיום עונת האולימפיאדות הבינלאומיות במדעים, עם חזרתן של שלוש נבחרות מאולימפיאדת הביולוגיה, אולימפיאדת הפיזיקה ואולימפיאדת הבנות האירופית במדעי המחשב.

באולימפיאדת הביולוגיה הבינלאומית, חברי הנבחרת זכו בארבע מדליות – אחת זהב, שתיים כסף ואחת ארד. אולימפיאדת הביולוגיה הבינלאומית נערכה בפיליפינים והשתתפו בה 298 סטודנטים מ-77 מדינות. כל חברי הנבחרת הישראלית זכו במדליות, ולראשונה מאז החלה ישראל להשתתף באולימפיאדה זו, זכה חבר בנבחרתה במדליית זהב.

באולימפיאדת הבנות האירופית במדעי המחשב, חברי הנבחרת זכו בשלוש מדליות – אחת כסף, שתיים ארד ומדליית זהב. אולימפיאדת הבנות האירופית במדעי המחשב נערכה השנה בגרמניה בהשתתפות 227 מתחרות מ-70 מדינות. במהלך יומיים של התחרות, הסטודנטיות נבחנו במשך חמש שעות בכל יום, עם ארבע שאלות אלגוריתמיות, שדרשו חשיבה מחוץ לקופסה, והן נדרשו לכתוב קוד כדי לפתור אותן.

באולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית, חברי הנבחרת זכו בחמש מדליות – אחת זהב, ארבע כסף.
האולימפיאדה נערכה בצרפת בהשתתפות 432 מתחרים מ-87 מדינות. כל חברי הנבחרת הישראלית זכו במדליות.

author avatar
גיל טננבאום