ירושלים, 22 ביוני 2026 (TPS-IL) -- ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את רפורמת "מה שטוב לארה"ב טוב לישראל" ברגולציית הייבוא. המסלול החדש יאפשר ייבוא, ייצור ושיווק של מגוון רחב של מוצרים בהתאם לתקנות אמריקאיות, הפחות מחמירות מאלו שבתוקף כיום בישראל.
"המהלך מהווה אבן דרך נוספת במדיניות משרד הכלכלה והתעשייה להפחתת חסמים רגולטוריים, הרחבת נתיבי הייבוא והגדלת התחרות במשק, ולראשונה מאפשר לייבא ולשווק בישראל מוצרים המיוצרים בארצות הברית או בישראל, על בסיס עמידה בדרישות הרגולטוריות האמריקאיות", נמסר מהמשרד.
בדומה לרפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", גם רפורמה זו תיושם במספר שלבים. בשלב הראשון, שייכנס לתוקף בתחילת 2027, המסלול יכלול מוצרי תינוקות וילדים, לרבות צעצועים, בקבוקים, אביזרי שתייה וכלי אוכל להאכלת תינוקות וילדים, מיטות, לולאות, נדנדות, טרמפולינות, עגלות, אופניים לילדים, וכן חומרי ניקוי, חומרי ניקוי לכביסה, חומרי ניקוי למדיחי כלים, ועוד...
בדיקות מקצועיות שבוצעו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה מצביעות על כך שהרפורמות האחרונות בתחום התקינה הביאו להפחתה מצטברת של למעלה מ-80% בנטל הבירוקרטי על הייבוא, לעלייה במספר היבואנים ובהיקף הייבוא בקטגוריות מוצרים משמעותיות בתחום התקינה.







