שר האוצר מקיים פגישה עם מנהיגי ההייטק הישראלי בנוגע לבעיות הנגרמות משקל חזק

חדשות חמות: פורסם לפני 3 שעות

ירושלים, 22 ביוני 2026 (TPS-IL) -- שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובכירים ממשרד האוצר נפגשו עם בכירי חברות הייטק על רקע האתגרים העומדים בפני התעשייה בעקבות ההתחזקות החדה של השקל ומהפכת הבינה המלאכותית.

בפגישה הדגיש סמוטריץ' את מחויבות המדינה לפעול לחיזוק ושימור עוצמתה של תעשיית ההייטק המקומית, המשמשת כמנוע הכלכלי של המשק הישראלי, ואמר: "תעשיית ההייטק היא עמוד תווך אסטרטגי בכלכלה וביטחון הלאומי של ישראל. משרד האוצר פועל ליצירת הכלים והסביבה העסקית שיאפשרו לחברות המקומיות להמשיך ולהוביל בזירה הגלובלית. אנו קשובים לאתגרים העומדים בפניכם, ויחד בוחנים את הדרכים הנכונות לתמוך ביציבות התעשייה. בהקשר של מדיניות מוניטרית ושער חליפין, הממשלה תמשיך לעקוב מקרוב ולפעול בתיאום עם כל הגורמים הכלכליים במשק על מנת לספק את המענה הממשלתי הנדרש".

נציגי החברות שיתפו את המתרחש בשוק, ותיארו כיצד ההתחזקות החדה של השקל מציבה אתגרים משמעותיים בנוגע לכדאיות ההשקעה במדינת ישראל, ואת היכולת להמשיך ולהעסיק כאן את המוחות הטובים ביותר. הם קראו לבחון דרכי סיוע ותמריצים על מנת לשמור על ישראל כמקום תחרותי. הם ציינו כי בעבודה משותפת עם הממשלה, ניתן יהיה להתגבר על האתגרים.